FANDOM

Харпиите ("похитителки") в древногръцката митология са богини на вихъра и смъртта. Живеели на Строфадите (островите на завръщането) в Егейско море. Харпиите са деца на морския бог Тавмант и океанидата Електра и са сестри на Ирида. Броят им варира от 2 до 5. Имената им са: Ела (вихър), Елопа (буреносен вихър), Подагра (бързонога), Окипета (бързата), Келено (мрачната). Свързани са със мрака и разрушителната сила на вятъра. Първоначално били представени като красиви крилати жени. Харпиите са известни в митологията главно с наказанието на Финей. Финей бил цар на траките, и прорицател, но използвал дарбата си да открива на хората тайните на боговете и те го наказали. Трапезата му била винаги отрупана с храна, но всеки път когато посегнел към нея, харпиите връхлитали в къщата му и да я изяждали. И така продължавало дълго и Финей бил заплашен от гладна смърт, докато не се появили Аргонавтите. Те избавили Финей от харпиите. В по-ранна версия на същия мит, харпиите не само вземали храната, но и я замърсявали и разнасяли из къщата на Финей ужасна воня.

В по-късните митове харпиите са представени като летящи старици с орлови нокти и ужасяващ дъх, които отвличат хората и ги изтезават по пътя им към Тартар. Били зли и жестоки.

Also on FANDOM

Случайно уики