FANDOM

Шаблон:География на Древен Египет Саис е град на богинята Нейт, основан още през додинастическата епоха и разположен в западната част на Делтата на река Нил.

Изглежда градът е имал известна роля при фараона Аха, но истинската си значимост придобива в по-късна епоха, когато Тефнахт, родом от Саис, основал XXIV династия. Дотогава той е само средище на ном. Чак при XXVI династия градът се превръща в столица на Египет и достига апогея си.

Град Саис е известен с производството на лен, свързано с богинята-закрилница и със своя храм на Нейт. Речното му пристанище било едно от най-значимите в Египет заедно с това в Мемфис. От това антично великолепие и от описаните от Херодот паметници е останала само обрулена равнина, покрита с архитектурни отломки.

Все пак могат да се видят величествените руини в рамките на 440 х 558 м, докато периболата на храма на Нейт била разпозната на една площадка на запад от селището. Тя може да се проследи по дължина до 200 м. Местоположението на свещеното езеро, споменато от Херодот, е идентифицирано в една пресъхнала падина на север от селището.

Вижте също Редактиране

Sphinx Порталът Египтопедия съдържа още много статии за Древен Египет.

Also on FANDOM

Случайно уики