FANDOM

Олмеките са древна южноамериканска индианска племенна общност, населявала територията на днешно Мексико. В историческите паметници се споменава за тях от 2-ро хилядолетие пр. н. е. Съществуват около хиляда години, като през този период създават развита цивилизация, която след 600 пр. н. е. започва да запада, а около 200 пр. н. е. престава да съществува. Те са най-древната цивилизация в Централна Америка, предшествали Маите, Толтеките и Ацтеките. Както и при Маите, за тях не се знае какво е причинило края им.

Известни са със статуите-каменни глави, които оставят след себе си. Интересното за тези статуи е, че представляват огромни каменни блокове доста над един човешки ръст, с форма на глава с негроидни черти. Затова има различни хипотези за представителите на тази цивилизация, като например че са чернокожи, или че са велики древни мореплаватели, добре запознати с обитателите на Африка. Статуите са по-малко от двайсет, разпръснати из Мексико, на базата на което определят местоположението на Олмеките.

Also on FANDOM

Случайно уики