FANDOM

Тази статия е част от
Египетски божества
Класификация
По азбучен ред
По семейства
По градове
По символ
По животни
Nephthys MKL1888
На египетски Небет Хет е име, което означава "господарката на замъка". Вероятно произхожда от Диосполис Парва (Бехедет, днес Даманхур) в Делтата, където Хор имал светилище.

В египетската митология, Нефтида е богиня на отвъдното, както и на ражданията. Името се използва и за назоваване на най-старата жена в рода. Има предположения, че е друга форма на Бат или Нейт.

Спекулациите на жреците я приобщават към Енеадата от Хелиополис и я превръщат в дъщеря на Нут и Геб и сестра на Озирис, Сет и Изида. Тя е сестра и съпруга на Сет, вероятно в противовес на двойката Озирис-Изида, но Нефтида е на страната не на Сет, а на Озирис и именно с нето тя оплаква съдбата на брат им и участва във възкресението на божеството. Безплодна спътница на безплодния бог на пустинята Сет, в един текст от пирамидите тя е наречена "наложница без матка". Друга легенда обаче разказва, че от брака си със Сет, Нефтида ражда Анубис.

В египетското изкуство косата й наподобява платно за покриване на трупове. Нефтида е изобразявана с кошница или къща на главата, а понякога е изобразявана като птица.

Нефтида с йероглифи
<hiero>O9 t:H8</hiero>

Нефтида е пазителка на един от четирите канопи, които съдържат вътрешностите на покойника: тя е пазителка на съда с глава на маймуна, който съхранява дробовете.