FANDOM

Шаблон:Живот в Древен Египет В Древен Египет е съществувал изключително разнообразен животински свят, а египтяните изглежда са народът, който отделял на животните най-голямо внимание и любов, като често ги обожествявал. От твърде ранна епоха египтяните се занимават с животновъдство, доста късно обаче започват да използват магарето; кучето пък е опитомено едновременно с едрия и дребния рогат добитък. Котката се появява по време на Средното царство, а конят — на Новото; колкото до едногърбата камила, египтяните я опознават късно, но нито я използват, нито я изобразяват. Домашните птици са били подбрани още през Старото царство. Египтянинът обаче е имал многобройни врагове сред представителите на насекомите и влечугите, а в блатата и в река Нил заплахата идвала от страна на крокодила. Реката, блатата и езерата приютяват пъстроцветния свят на рибите, сред които се валял в кал огромният хипопотам.

Светът на птиците бил още по-богат на багри; те изпълвали с активен живот блатата и градините. В доисторическата епоха са били познати животни като слона, носорога, жирафа, пантерата, питона и мравояда, които са прогонени по-късно към южните части на Судан. През епохата на фараоните пустинята и склоновете на либийските и арабските плата приютяват редица представители на екзотичния животински свят: гепард, лъв, рис, хиена, диво куче (без съмнение произлязло от чакала, с който го бъркали по-късно; тогава чакала е бил непознат в Египет), дива котка (обитавала предимно блатата), газела, адакс, орикс, антилопа, африканска антилопа, скален козел ибекс, див козел, муфлон, диво магаре — цяло множество пъргави животни, плячка за хищниците и ловците. В земята дълбаели дупки заекът, бодливецът, таралежът, африканска мишка, фенекът, лисицата и бялката. В блатата, където властвали дивата котка, кобрата (уреус) и крокодилът, се среща и фараонски плъх, единственият смъртен враг на змиите, както и хамелеонът, цибетът, видрата, костенурката, символ на мрака и жабата, превъплъщение на богинята Некет, присъстваща на ражданията. Не бива да бъдат пропускани ороксът (див вол) и глиганът, населяващи пасищата в покрайнините на пустинята, плъховете и мишките, неизменните мухи, бълхите и пустинните охлюви, служещи за храна на неолитното население.

Вижте още Редактиране

Also on FANDOM

Случайно уики