FANDOM

Долината на цариците или Уади ел-Меликат е местност в Египет, където в древни времена са погребвани жените на фараоните. По времето на Древен Египет местността е била известна като Та-Сет-Неферу, което означава място за децата на фараона, защото наред с цариците на Осемнадесета, Деветнадесета и Двадесета династии, тук са били погребвани и много принцове и принцеси, както и редица други влиятелни личности. Долината на цариците се намира в южния край на некрополa на древна Тива и досега са открити над 100 гробници, въпреки че местните власти скриват местонахождението на някои веднага след откриването им.

Долината се намира близо до по-познатата Долина на царете на западния бряг на река Нил близо до Тива (днешен Луксор). Целта на долината е погребенията да са тайни и по този начин, също както и в Долината на царете, да се предотврати ограбването им от иманяри. Погребенията тук започват по време на царуването на Рамзес I. До тогава жените обикновено са били погребвани заедно със съпрузите си, като този обичай се запазва дори и след започването на погребения в Долината на цариците.

Also on FANDOM

Случайно уики