FANDOM

Аменти означава "запад" и "дом на мъртвите", защото тези домове са разполагани именно по посока на залеза. Според "Книга за Ам Дуат" те се намират в района, който слънцето прекосявало през петия час от своя нощен път. Именно там, ако се вярва на глава XVII от "Книга на мъртвите", се представя душата, след като напусне мумифицираното тяло; там, в "Красивия Аменти" - определение, използвано в не един текст. Именно там царува Озирис, наречен Хентаменти, т.е. "Владетел на Запада". Най-напред Хентаменти е бог-вълк, който владее западните части на Делтата и става господар на Абидос, преди да бъде асимилиран от Озирис в епохата на Средното царство (XII династия), когато божеството е в апогея на своята известност. Идеята за живот в пределите на Аменти се променя. В един текст душата излага своето съжаление, че "Западът е земя на сънища и непрогледни тъми", оплаква се, че в оня край живата вода на земята е оскъдна и мъртва и призовава течащите северни води да я поломят, за да освежат сърцето й и да измият неговата печал. В епохата на Птолемеите, според един набожен човек на име Петоризис, Аменти е страната на праведниците, на безгрешните: "Блазе оногова, комуто е съдено да стигне там - възкликва той. - Никой, освен оня, чието сърце усърдно следи за благочестието, не ще иде там. Там хората не се делят на бедни и богати... иначе в чия полза би било отсъдено справедливо, когато везните ги сложат пред Господаря на вечността."

Also on FANDOM

Случайно уики