FANDOM

Алтамирската пещера е праисторическо обиталище, намиращо се в близост до Сантанийя дел Мар (в провинция Кантабрия, Испания). В нея през 1879 г Мерселино де Саутуола открива голямо количество рисунки, фрески и записи някои от които са датирани от преди около 30 000 години. Изобразени са фигури на северни животни с големи размери и изолирани, с други думи не включени в сцени. Рисунките са с голяма степен на реализъм, достигащ в определени случай да може да се направи анатомичен анализ на изобразените животни. Най-добрите рисунки са в една от вътрешните зали която е известна като "Сикстинската капела на праисторията". Там могат да се видят глигани, бизони, един див кон и една кошута. Рисунките са направени с боя получена от смес от животинска мазнина и минерални пигменти намиращи се в почвата, цветовете са червено, светло жълто, тъмно жълто, ръждиво, виолетово, охра и черно. Черния цвят маркира контурите.

Алтамира е вписана в листата на световното културно наследство на ЮНЕСКО през 1985 г. През 2001 г. се открива и музея на Алтамира в който е направена отлична репродукция на една от пещерите и някои от по-интересните рисунки. Посещенията в оригиналната пещера са разрешени едиствено за акредитирани учени и изследователи.

Also on FANDOM

Случайно уики